האביב הישראלי

חודש ניסן נחשב בתורה לראש השנה.("החודש הזה לכם ראש חודשים, ראשון הוא לכם לחודשי השנה"!(ספר שמות פרשת בא).

בתשרי נוצר העולם הגשמי ובניסן נגאלו בני ישראל ונוצר העולם הרוחני.

בני ישראל יוצאים ממצב ״עבדים ״ והופכים להיות ״בני חורין״ תוך גילוי העולם הרוחני בדרך לקבלת התורה .

בחודש ניסן מתחילה עונת האביב,  המילה אביב גם היא מרמזת על כך שחודש ניסן הוא ראש החודשים. אב-יב כלומר חודש ניסן הוא אבי י״ב החודשים והוא בעצם תחילת הפריחה וההתחדשות הגשמית והרוחנית. ("אֶת חַג הַמַּצּוֹת תִּשְׁמֹר, שִׁבְעַת יָמִים תֹּאכַל מַצּוֹת אֲשֶׁר צִוִּיתִךָ לְמוֹעֵד חֹדֶשׁ הָאָבִיב, כִּי בְּחֹדֶשׁ הָאָבִיב יָצָאתָ מִמִּצְרָיִם" (שמות לד, יח).

המילה ניסן מופיעה בשפה האשורית העתיקה ומשמעותה היא ״ניצן״ כלומר העונה בה הניצנים מניצים סמל פריחה והתחדשות.

כך בעצם אנו רואים את הקשר בין תחילת הפריחה הרוחנית של העם היהודי ביציאת מצרים בחודש ניסן ותחילת ״האביב הישראלי״.

להבדיל מ ״האביב הערבי ״ שלו היינו עדים בשנים האחרונות

בעולם הערבי , ״אביב״ שיוחס לעצמאות גשמית, ״האביב הישראלי ״ מסמל גאולה רוחנית מ ״יציאת מצרים דרך ״קבלת התורה״ ועד מצב  ״ארץ ישראל״

שוב אנו עדים מדוע שפת התורה היא ״שפת הקודש״ . אבותינו בגלות  עשו ״בשפת התורה ״שימוש רק ״בעבודה הרוחנית״ הם יצרו חלופות חילוניות כמו אידיש ולאדינו לחיי החול והגשמיות.

שפת הקודש היא ״שפת סוד״ לכן התורה מכונה ״תורת הנסתר״ כך גם נכתבו שאר ספרי הקודש לרבות הזוהר הקדוש.

כך המושגים ״יציאת מצרים ״, ״עבדות ״ ,״ניסן״ , ״אביב ״ הם בעצם מצבים רוחניים בהם נמצאים בני ישראל בדרך לתיקון הכללי קרי ״כניסה לארץ ישראל ״

בפסח הקרוב נספר ב״יציאת מצרים וכל המרבה הרי זה משובח . כלומר זה המועד לספר ברבים על הגאולה הרוחנית של ישראל והדרך להגיע אליה על ידי הגברת קמפיין ההפצה של תורת הקבלה בדומה ל״אגדה  של פסח״ שהיא בעצם מסמך הקמפיין שעשו אבותינו לחיזוק האמונה ב״אין עוד מלבדו״ ויציאה מעולם ״העבדות הגשמי״ לעולם ״החרות הרוחני״