תעשיית היופי במספרים

תעשיית היופי היא מושג משתנה. השינויים בחברה האנושית מחייבים את תעשיית היופי להישאר מעודכנת בכל ההתפתחויות הטכנולוגיות האחרונות והטרנדים האופנתיים שקיימים. זה לא קל וזה מצריך גמישות ויכולת התאמה. מדובר בתעשיה שגדלה במהירות ודינמית כמו מושג היופי עצמו. כל יום מוצגים מוצרים חדשניים ושירותים חדשים ולפעמים קשה לשים לב לכל הפיתוחים והשינויים. בין אם אתם מתכוונים להפוך רעיון לעסק מצליח או שאתם צרכנים שלומדים יותר על תעשיית היופי – העובדות האלו יעזרו לך להבין ולהכיר טוב יותר את התעשייה ואת העולם הזה: מדובר בתעשייה גלובלית ששווה כחמש מאות מיליארד דולר אבל כאמור הסכום הזה כולל המון גוונים וחלקים ותתי חלקים בתעשייה. תעשיית הקוסמטיקה לדוגמא מוערכת בכמעט מאה מיליארד דולר רק בשוק האמריקאי בלבד. שוק טיפוח העור העולמי מוערך בקרוב למאה שלושים וחמישה מיליארד דולר בשנת 2018 וזה כמובן כולל טרנדים שונים כגון טיפוח עור ממוצרים טבעיים או בעלי תכונות ייחודיות כמו מוצרי ים המלח או שמפו ללא מלחים. 48% מילדי המיליניאלס אומרים שירכשו מוצרים עם שמן שמופק מקנאביס לטיפוח העור שלהם כולל קרם לחות לפנים. ארבע מתוך חמש נשים אמריקאיות עוקבות אחר הטרנדים החמים בתעשיית היופי ועושות שימוש קבוע במוצרי בישום. תעשיית הקוסמטיקה והסגמנטים הושנים שלה מעסיקים קרוב למיליון עובדים ברחבי העולם. 21% מהאמריקאים קונים מוצרי איפור אורגניים וכמעט ארבעים אחוזים מהמבוגרים מעוניינים במוצרי קוסמטיקה שאין להם הטיה מגדרית שכאמור זהו טרנד חזק מאוד בארה"ב. 88% מהצרכנים מצהירים שהם יהיו נאמנים יותר לחברות בעלות האחריות סביבתית או חברתית. ואולי הנתון המעניין האחרון הוא ש82% מהנשים מאמינות כי לרשתות חברתיות יש כוח עצום להניע ולהאיץ טרנדים קיימים בתעשייה.

הנתון המעניין הוא גודלה של התעשייה כאמור שמעורך בחמש מאות מיליארד דולרים ואפשר להגיד שיותר מהגודל מה שמעניין הוא הגידול של התעשייה. התעשייה גדלה בקצב מטורף יחסית וצפוייה להגיע לכמעט כפול תוך פחות מחמש שנים כלומר לשווי שוק של שמונה מאות וחמישה מיליארד דולרים עד שנת 2023 כלומר גידול של יותר מ7 אחוז בתוך חמש השנים האלה מה שמצביע על כך שצפוי כי הגידול ימשיך להאיץ.